Mesafeli Satış Sözleşmesi

MADDE 1- TARAFLAR

1.1- SATICI:

Ünvanı : Mest Tarım A.Ş.

Adresi : Akat Mah. Meydan Cad. No:16 D:10 Beşiktaş/İstanbul

Telefon : (501) 343 63 78

Fax :-

E-mail: [email protected]


1.2- ALICI:

Adı/Soyadı/Ünvanı : ……….

Adresi: ……….

Telefon: ……….

E-mail: ……….


MADDE 2- KONU

İşbu sözleşmenin konusu, ALICI'nın SATICI'ya ait Mest Tarım A.Ş. internet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeleri Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.


MADDE 3- SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN

Tarih : gg/aa/yyyy

Ürün Adı 

Adet 

Toplam Ürün Tutarı ₺...

Ürünlerin cinsi ve türü,miktarı,marka/modeli rengi satış bedeli yukarıda belirtildiği gibidir.

Ödeme şekli: ……….

Teslimat adresi: ……….

Toplam Tutar ₺…


MADDE 4- GENEL HÜKÜMLER

4.1- ALICI, Mest Tarım A.Ş. internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul ,beyan ve taahhüt eder. 

4.2- Sözleşme konusu ürün, yasal 3 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI'nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak internet sitesinde TESLİMAT ŞARTLARI içinde açıklanan süre içinde ALICI veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir. 

4.3- Sözleşme konusu ürün, ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesininden SATICI sorumlu tutulamaz. 

4.4- SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım klavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur. 

4.5- Sözleşme konusu ürünün teslimatı için  satış bedelinin ALICI'nın tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir. 

4.6- Ürünün tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının ALICI'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI'ya ödememesi halinde, ALICI'nın kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünün 3 gün içinde SATICI'ya gönderilmesi zorunludur. Bu takdirde nakliye giderleri ALICI'ya aittir. 

4.7- SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI'ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini, ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. 

ALICI'nın siparişi iptal etmesi halinde, ödemesi ‘Kredi Kartı’ ile gerçekleştirilen siparişlerin ücret iadesi  kredi kartına yapılır. . Ödemenin ALICI’nın kartınıa yansıması bankaların işlem sürelerine göre farklılık gösterebilir. Bankaya bağlı olarak, maksimum 10 iş günü içinde ALICI’nın ödediği tutar kartınıa iade edilecektir. ALICI bu sürecin tamamen bankaya bağlı olduğunu ve SATICI’nın bankaya müdahale etme hakkı olmadığını kabul eder. 

Ödemesi ‘Hesaba EFT/Havale’ ile yapılan siparişlerin ücret iadesi, ilgili hesaba en geç 5 iş günü içinde EFT/Havale ile nakit olarak yapılmaktadır.


MADDE 5- CAYMA HAKKI 

27.11.2014 tarih 29188 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren “Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği”nin 2. Maddesinin (ğ) nolu bendi gereği “Yiyecek ve içecek gibi günlük tüketim maddelerinin, satıcının düzenli teslimatları çerçevesinde tüketicinin meskenine veya işyerine götürülmesine” ilişkin Mesafeli Sözleşmelerde cayma hakkı bulunmamaktadır.

5-1-ALICI’nın teslim aldığı ürünlerle ilgili bir şikayeti olması durumunda teslimat tarihinden itibaren 7 gün içerisinde şikayetini SATICI’nın  [email protected]  adresine göndermesi gerekmektedir. 

5-2-ALICI’nın  cayma talebinin, SATICI tarafından kendisi kaynaklı olduğuna karar vermesi halinde 3.bir kişiye veya ALICI'ya teslim edilen ürünün SATICI'ya gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile fatura aslının iadesi zorunludur.

Bu belgelerin ulaşmasını takip eden 7 gün içinde ürün bedeli ALICI'ya iade edilir. Fatura aslı gönderilmez ise KDV ve varsa sair yasal yükümlülükler iade edilemez. 

İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamaz. 

5-3- ALICI’ nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’ nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne uygun kullanılmasın sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ALICI sorumlu değildir.


MADDE 7- YETKİLİ MAHKEME 

İşbu sözleşmenin uygulanmasında, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile ALICI'nın veya SATICI'nın yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. 

Siparişin gerçekleşmesi durumunda ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır. 

SATICI 

Mest Tarım A.Ş.

ALICI

ucretsiz-kargo guvenli-odeme iyi-tarim sertifikali-tarim 24-saatte-kargo